Pozycjonowanie IAI Shop

Pozycjonowanie sklepów internetowych – od czego zacząć?

Prowadzenie biznesu w sieci to szansa na stworzenie stabilnej i dochodowej firmy bez względu na branżę, w której zamierza się działać. Klienci coraz chętniej szukają potrzebnych im przedmiotów w internecie. Żeby jednak podmiot mógł generować wysokie zyski, musi być widoczny na tle konkurencji. Od czego zacząć pozycjonowanie sklepów? Sprawdź.

Najczęściej popełniany błąd początkujących sprzedawców

Powszechnym błędem w przypadku osób zarządzających e-shopami jest duplikacja treści. Mało kto zdaje sobie sprawę, że jeśli w obrębie witryny pojawia się nagromadzenie tych samych tekstów, roboty Google odejmują jej punkty, co uniemożliwia zdobycie szczytu w wyszukiwarce. Skąd bierze się zamieszczanie identycznych zdań? Przecież nikt celowo nie kopiuje contentu. Najczęściej winne są opisy produktów, a dokładnie nieumiejętne tworzenie kategorii i podkategorii w katalogu.

Problem pojawia się, kiedy firma sprzedaje np. dziesięć tych samych szczoteczek do zębów różniących się jedynie wersjami kolorystycznymi i dla każdej z nich utworzona jest oddzielna zakładka, a w niej powielony ten sam opis. To poważne uchybienie przeciw zasadom SEO. Wystarczy postawić jedną kartę, z jednym tekstem i na dole zamieścić informację o dostępności różnych wariantów kolorystycznych, ewentualnie dodać ich zdjęcia w przewijanej formie. Usunięcie takich błędów to absolutna podstawa jeśli chce się rozpocząć skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych.

Wolne ładowanie stron? Nie ma takiej możliwości

Kolejnym ważnym czynnikiem pozycjonowania sklepu internetowego jest jego jakość techniczna. Witryna musi działać szybko i stabilnie, powolne ładowanie poszczególnych podstron to pierwszy krok do porażki w sieci. Jest to niekorzystne zarówno ze względu na SEO, jak i klienta. W tym pierwszym przypadku robot odbierze punkty w rankingu Google, w drugim zirytowany odbiorca może przejść do konkurencji. Jak temu zaradzić? Przede wszystkim poprawić kod HTML i poddać kompresji zdjęcia, by nie straciły na jakości, a jednocześnie nie spowalniały działania strony.

Zadbanie o responsywność

W walce o miejsce na szczycie wyszukiwarki ważna jest także responsywność. E-shop powinien być dostosowany do możliwości wyświetlania na komputerze, ale też na urządzeniach mobilnych. Takie witryny są przyjazne wobec algorytmów, co sprzyja pozycjonowaniu.

Działaj ze specjalistami!

Podbijanie rankingu Google nie jest łatwym zadaniem. Wymaga dobrego rozeznania w internetowych trendach oraz szerokiej wiedzy. Dlatego podejmij współpracę z doświadczonymi fachowcami z dobrej agencji. Tylko specjaliści mogą pomóc osiągnąć sukces!