Media i Promocja Miasto Rozwój

O Wrocławiu i mocy social media.

IMG_0540

Na zajęciach ze studentami i na różnych konferencjach i odczytach jako dobry przykład mocy social media m.in. pokazuję przykład działań i strategii komunikacyjnej jakie były i są stosowane dla Grupy Inicjatywnej Wyspa Słodowa 7. Był to sprzeciw społeczny przeciw sprzedaży kamienicy prywatnemu inwestorowi i zamienieniu jej w hotel.

Były to bardzo skuteczne działania i pięknie przykryły politykę informacyjną miasta preferowaną przez urzędników, biura prasowego, Prezydenta i portalu miejskiego. (Sorry:) Nasze pomysły i pomysły mieszkańców były bardzo ciekawe i pokazały, że to miejsce może być bardzo pozytywna przestrzenią. I jest to całkiem inna wizja świata niż ta “jedynie słuszna miejska”.

Petycja, którą podpisało ponad 5800 osób też zrobiła wrażenie, nawet na nas 🙂

Zmusiliśmy umiejętną komunikacją do pochylenia się nad problemem “bezsensownej prywatyzacji przestrzeni publicznej” – sprzedaży kamienicy na Wyspie Słodowej oraz braku konsultacji i rozmowy z mieszkańcami na ten temat. Potem tym problemem zajęły się też media tradycyjne – gazety i telewizje.

Pokazaliśmy, że można inaczej.

Pokazaliśmy, że trzeba inaczej.

Nasze prawdziwe prospołeczne konsultacje, setki rozmów i spotkań – oddolne działania blisko mieszkańców i przeprowadzone pro-bono miło ukierunkowały również urzędowe konsultacje “Wrocław Rozmawia”.

Nie wszystko działo się w sieci oczywiście. Organizowane pikniki, konsultacje na miejscu, koncerty, kuchnia społeczna, pokazy artystyczne relacjonowaliśmy na bieżąco. Wszystkie informacje były transparentne i każdy czytelnik mógł poznać nasze szczere zamiary co do tego miejsca na mapie Wrocławia. Wiele organizacji pozarządowych nas wsparło i osób prywatnych.

Nasz Facebook, Instagram, Twitter, Foursquare oraz blog: http://wyspa7.tumblr.com komunikowały o każdym naszym kroku, listach poparciach i postępach konsultacji społecznych. Byliśmy i jesteśmy zawsze gotowi na interakcje 24h na dobę.

To było dokładnie rok temu gdy GS7 podjęła zwycięską walkę o zablokowanie sprzedaży kamienicy na wyspie słodowej. Cały czas działamy by była to OTWARTA PRZESTRZEŃ DLA WOLNOŚCI I KULTURY #wyspaslodowa7

Wszystko można.

Wszystko da się.

Zobaczcie SOCIAL MEDIA mają moc. Takie “małpy z brzytwą” tną internety i umiom je.

Tutaj: http://wyspa-slodowa7.strikingly.com/

 

To miłe, że wiele akcji w mieście wzorowało się na Nas. Róbcie tak dalej. Można zmieniać przestrzeń wokół was – obniżać murki, niszczyć fatalne Zaułki Solne myślenia urzędników, wskazywać gdzie powinno być przejście przez ulicę czy zasadzić drzewo. Róbcie to umiejętnie. Nie bądźcie bezczynni. Mówcie co myślicie. Palcie znicze tam gdzie ZŁO.

Klikajcie.

NIC O WAS, BEZ WAS.

 

Niech nastąpi przebudzenie i nie tylko ze względu na ESK2016 🙂

 

O Wrocławiu i mocy social media.
3.92 na podstawie 13 głosów

O Autorze

Tomasz Jakub Sysło

Tomasz Jakub Sysło

WROCŁAW TO DLA MNIE STAN ŚWIADOMOŚCI

Influencer, Specjalista Social Media, Artysta, Społecznik, czasem Deejay, Blogger #thinkdada założyciel Instagramers Wrocław #igerswroclaw